Enchanted by you. ~ Del 3.

Tidigare.
När hissen stannat och vi kommit ut granskade jag noga rummet vi kommit till. Det var inte många dörrar så det var inte svårt att se den stora dörren med Oliver´s namn på. Jag gick sakta fram mot dörren och såg en bricka bredvid dörren där 206 stod med stora svarta bokstäver.

”Nu kör vi”, log Abigail.
Jag nickade till svar och knackade lätt på dörren.

”Kom in”, hördes en grov stämma.


  

Jag öppnade försiktigt dörren som ledde in till ett stort kontor. Även detta rum var väl dekorerat
med ljusblåa väggar, hyllor med priser på och även här tavlor med kändisar på. Mitt i rummet stod ett stort skrivbord och bakom satt en smal man med svart väl kammat hår som log uppgivande mot oss.

”Hej”, sa jag tyst och log ett osäkert leende.

”Hejsan”, sa Oliver och fortsatte le. ”Taylor och Adibail?”, sa han och granskade oss båda.

”Abigail..”, rättade Abigail honom.

”Oj, ja.. förlåt. Jag är Oliver.. Oliver Pandanforth”, sa han och gjorde en snabb gest mot två gröna fåtöljer som stod framför skrivbordet.

Jag satte mig försiktigt i en av fåtöljerna och lika så Abigail.
”Kan jag göra något för er.. Taylor och..”, sa han och kollade på Abigail.
”Abigail..”, sa hon återigen.
”Det är egentligen bara mig du kan hjälpa”, sa jag snabbt och kollade osäkert på honom.

”Okej Taylor. Vad kan jag hjälpa dig med.”,

”Jo jag var här någon gång när jag var mindre.. 12 år. Och då gav jag en man här en demo skiva och så men då var ni inte intresserade. Så jag vill försöka igen”, sa jag och drog upp en skiva ur väskan jag hade. ”Och ja.. det var inte samma man som du”

”Det var säkert Richard.. Han var här förut”, sa han tyst och granskade skivan.

”Jag Richard var det ja”, sa jag och kollade på honom.

”Ehm Taylor. Skivan ser lovande ut. Jag ska lyssna och se”, sa han och la ner skivan på bordet.

”Om du blir intresserad så ring mig”, sa jag och gav honom en lapp där mitt nummer stod.

”Tack Taylor, jag hör av mig”, sa han och log svagt.

Jag nickade lätt innan jag reste mig upp för att gå ut.

”Hejdå Taylor och… Abidail”, sa han och kollade osäkert på Abigail.

”Abigail var det”, sa hon irriterat.

”Tack för besöket”, sa han snabbt innan vi stängde dörren framför honom.

”Seriöst hur svårt är det att lära sig ett namn?”, suckade Abigail då vi kom ut.

”Det kan faktiskt vara riktigt svårt att lära sig namn, han kanske inte hade hört Abigail förut?”, sa jag och började gå mot hissen.

”Taylor och.. Taylor och.. Taylor och..”, imiterade hon honom.
Jag skrattade högt åt den fåniga rösten hon hade fått till.

”Lets go vidare”, log jag då hiss dörrarna hade stängt och hissen hade börjat röra på sig.

”Jag är hungrig”

”Seriöst Abigail vi har varit här i.. 10 minuter!”

”Plussa på bussresan”, sa hon och tog sig för magen.

”Okej en till sen äter vi”, sa jag och gick ut från hissen.

Vi sa hejdå till receptionisten innan i kunde andas in den friska luften där ute. Nästa skivbolag var Big Machine Records. Det gick ungefär likadant som det gick på Nashville productions fast den här gången träffade vi en Garry. Han sa ungefär samma saker som Oliver hade sagt och efter det var det besöket slut.

”Han lät faktiskt riktigt intresserad”, sa Abigail när vi kom ut.

”Äsch, han lät lika intresserad som Oliver”

”Wohohohooo Taylor får två skivkontrakt”, log hon.

”Men när jag säger att dom lät lika intresserade har Taylor just nu noll skivkontrakt..”, sa jag, ”Nå.. vart vill du gå och äta?”
”McDonald´s!”, sa hon snabbt.
”Abigail vill bli fet”, flinade jag.

”Äsch kom igen, jag vet att du gillar cheeseburgare mer än något annat!”, sa hon och började gå mot hållet McDonald´s låg.

”Okej, du vinner”, skrattade jag och gick efter.


Det blev en till del i alla fall :D Nu börjar allt komma igång lite. Nästa del kommer det hända lite saker ;) Om jag får idéer kanske det kommer EN TILL DEL! Yey, haha. Feedback? xx
Uppdatering: Insåg nu att jag var dum nog och stavade fel på McDonald´s, haha ^ 


Kommentarer
Postat av: Cody Simpson Novell.

Är du sugen på att göra ett länkbyte i menyn? :)

Svar: Visst! :)
Den officiella Taylor Swift novell bloggen

2012-06-18 @ 20:31:04
URL: http://codynovell.blogg.se
Postat av: Jasmine

Sugen på att göra länkbyte i menyn? :)


As bra story, är typ kär i den!

Svar: Tack så jäätte mycket! :) Jag vet tyvärr inte om jag får in så mycket mer länkbyten på bloggen. :s
När jag har fixat bloggen lite mer kan jag se om det kanske går. Jag återkommer! :)

- Ida / Taylorswiftfanfic.blogg.se
Den officiella Taylor Swift novell bloggen

2012-06-19 @ 10:35:35
URL: http://misens.blogg.se
Postat av: Neah

Bra :)

2012-06-23 @ 17:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0