Enchanted by you. ~ Del 5.

Tidigare.
”ABIGAIL SKIVORNA ÄR TRASIGA!”, sa jag och tog upp bunten med halva skivdelar.
”Hur kunde det gå till?”, sa hon tvärt.
”Vem bryr sig! Abigail vi kommer inte kunna gå till några mer skivbolag! För vi har inge mer SKIVOR!”
”Ingen endaste skiva har klarat sig..?”
”Nej!”, sa jag och kände hur allt brast inom mig.
Skivorna var inte billiga att göra  och jag hade bara hunnit med två skivbolag innan skivorna var trasiga. Jag var kall, blöt och lerig och hela min dröm hade spruckit.
”Vi kanske ska gå hem”, mumlade Abigail och började gå mot busshållplatsen. 

 


Jag öppnade sakta dörren in till mormors hus. Det ösregnade även här utanför Nashville så därför var hela huset tänt.

”Mormor, vi är hemma”, ,ropade jag.

”Är hon hemma?”, sa Abigail då vi inte fick något svar.

”Nej för det är tänt i hela huset”, sa jag ironiskt.

”Äsch”, sa hon och hängde av sig sin blöta kofta.

”Jag går upp och byter kläder”, sa jag tyst och halvsprang upp för trappan.

Jag kollade för säkerhets skull in i mormors rum för att se om hon var okej, vilket hon var. Hon satt vid hennes minst 10 år gammla skrivbord och bläddrade igenom papper i lugn takt. Jag knackade på dörrkarmen och gick in.

”Hej mormor”, log jag.

”Hej gumman”, sa hon och kollade upp mot mig. ”Ni är hemma tidigt”

”Det gick inte så.. lyckat”, suckade jag.

”Gumman, vad gick fel?”, sa hon oroligt.

”Skivorna gick sönder, efter två skivbolag.”, sa jag och kände hur tårarna började rinna. ”Det här är verkligen något jag vill och har drömt om. Det här kanske är töntigt men..”, sa jag och satte mig på sängen.

”Gumman det är inte töntigt alls. Du har velat bli en sångare väldigt länge.”, sa hon och satte sig bredvid mig.

”Och vad ska mamma och pappa säga? Jag har slösat pengar på något som bara.. poff, förstörs”, sa jag och torkade tårarna som var på väg ner för mina kinder.

”Åh, gumman. Oroa dig inte, dom kommer förstå”, sa hon och la en tröstande hand på min axel.

Jag nickade bara till svar.

”Vad blöt du är”, log hon.

Jag skrattade till och kollade upp mot henne.

”Tack.. mormor”, sa jag och reste mig upp.

”Byt kläder och hitta på något kul med Abigail sen”, log hon.

Jag gick ut från hennes rum och in i mitt och Abigails rum istället. Jag tog snabbt av mig dom blöta kläderna och satte på mig torra. Jag var precis klar när Abigail kom in i rummet.

”Har du gråtit?”, sa hon och kollade oroligt på mig. Abigail var bäst på att tyda om någon hade gråtit.

”Äsch Abi, du vet.. allt som hände idag. Svårt att smälta.”, sa jag och ryckte lätt på axlarna.

”Jag slår vad om att någon och bolagen kommer ringa”

”Vem vet”, sa jag tyst.

”Men seriöst, varför tog du inte emot pengarna av killen?”

”Abi, det var en olyckshändelse. Inget han kan hjälpa.., och egentligen var de mer den där tjejens fel inte hans”

”Jaja..”, sa hon och satte sig på en av dom två sängarna. ”Men okej bortsätt ifrån vad han gjorde, var han riktigt het”, flinade hon.

”Abi när började du tänka på killar?”, skrattade jag.

”Taylor inse jag är lika mycket tjej som du”, sa hon och kastade en kudde på mig.

”Ey”, sa jag och kastade tillbaka den. Det hela slutade med att rummet var täckt av fjädrar från kuddarna och jag och Abi liggandes på golvet, skrattandes.

”Jag är fortfarande hungrig”, sa Abi tillslut.

”Jag med”, sa jag och reste mig upp. ”Kom igen vi går till affären”

”Måste vi gå ut i regnet igen?”, stönade hon.

”Affären är bara ett stenkast bort, kom igen”, sa jag och började sakta gå ut från rummet.

”Okej då”, suckade hon. ”Jag ska bara uträtta lite behov”, flinade hon.

I väntan på Abi tog jag upp mobilen för att gå in på twitter, vilket jag inte hade gjort på en månad. Jag skrev snabbt ihop en tweet och log mot den när den var klar.

Taylor Swift. @taylorswift13

If I didn´t have Abi, my life would be crap right now.


Väldigt kort och tråkig del, men hinner tyvär inte skriv mer just nu.
Ni får en till del ikväll! Glöm inte rösta på designen i inlägget under här. Feedback? xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0