Enchanted by you. ~ Del 6.

Tidigare. 

I väntan på Abi tog jag upp mobilen för att gå in på twitter, vilket jag inte hade gjort på en månad. Jag skrev snabbt ihop en tweet och log mot den när den var klar.

Taylor Swift. @taylorswift13

If I didn´t have Abi, my life would be crap right now.


 

“Äntligen”, suckade Abigail när vi kom in i affären.

”Abi, det var bara lite regn”, flinade jag.

”Jag har inte fått vatten över hela mig eller trillat i en lerpöl, så jag får klaga på regnet”, uppmanade hon mig.

”Så, vad ska vi äta?”, sa jag och började gå runt bland hyllorna.

”Smoothie, hallon”, sa hon snabbt.

”Bara?”

”Och bröd. Enkelt och gott!”, log hon.

Jag log mot henne innan vi slöade oss igenom affären för att hitta sakerna vi behövde.

”Om du hämtar hallon går jag och hämta bröd”, sa Abigail och gick mot hållet bröd låg.

Jag började sakta gå mot disken där dom hade frysta hallon. Olyckligt nog fanns där ett ansikte jag kände igen. Men jag behövde hallonen.

”Hej”, sa jag tyst.

Killen kollade upp på mig, killen från McDonald´s.

”Åh hej.. känner jag dig?”, sa han fundersamt.

”Får några timmar sen spillde du vatten över hela mig”, sa jag och himlade med ögonen.

”Oj ja, förlåt. Det var absolut inte meningen”, sa han och höjde händerna i en förlåtande gest.

”Det är okej”, sa jag och plockade upp ett paket hallon från frysboxen.

”Så du bor här ute”, sa han och lutade sig mot frysboxen.

”Nej egentligen inte, bor inne i Nashville. Är bara hos mormor”

”Okej..”, sa han och nickade sakta.

”Du bor här eller?”

”Ja, jag bor här”, sa han ”Eller alltså inte här, här i affären utan..”

”Jag förstår”, log jag.

”Ehm ja..”, sa han och kliade sig i bakhuvudet.

”Så..”, han jag börja innan Abigail kom.

”Åh.. hej”, sa hon irriterat. ”Kom vi går”, viskade hon till mig och drog lite i min jacka.

”Ehm ja, det gör ingenting att du spillde vattnet över mig.. Hej då”, sa jag och gick med Abigail därifrån.

tappade han hallon på dig?”, sa hon irriterat.

”Nej han sa faktiskt förlåt.. Han var faktiskt ganska snäll”

”Charmig?”

”Kanske.. lite”

”Tay, låt dig inte luras av hans charm eller snygghet”, sa hon och kollade menande på mig.

”Det var väl just det du gjorde innan idag”, flinade jag.

”Det gjorde jag inte alls”, sa hon surt.

Bortsätt från vad han gjorde var han riktigt het”, imiterade jag henne.

”Det gjorde jag inte alls..”, sa hon ännu mer surare.

”Jo..”, flinade jag.

”Jag tror vi har allt, kom så går vi och betalar”, sa hon och drog med mig till kassan.

”Ey försök inte byta samtalsämne”

”Jag hatar dig”, sa hon surt och la upp varorna på rullbandet.

”Jag älskar dig också Abigail, jag älskar dig också..”, sa jag och slog henne löst i huvudet.

”Vilken kärlek du visar”, sa hon och sträckte över pengar till kassörskan.

Jag nickade bara till svar och gick bak till slutet av rullbandet för att plocka i varorna i kassar.

”Let´s go home”, sa  jag då varorna var packade.

”Så Taylor Swift..”, började Abigail då vi kom ut ur affären. ”Du är singel, hur känns det”

”Du är också singel”, sa jag snabbt.

”Tyst nu.. Jag frågade dig en fråga”, sa hon och tog en av dom två kassarna ifrån mig.

”Fridfullt”, flinade jag.

”Äsch kom igen.. Erkänn du vill ha en pojkvän”

”Kanske lite”

”Mycket”

”Ganska”

”Jätte mycket”

”Okej då!”, skrattade jag.

”Jag visste det!”, utbrast Abigail glatt.


Väldigt kort och tråkigt kapitel men hinner verkligen inte skriva någonting mer nu!

Novellen är snart igång nu, på riktigt! Måste dra, see ya. Feedback? xx


Kommentarer
Postat av: Ronja

Jätte bra(:

Svar: Tack så jätte mycket! Skrev kapitlet i förbifarten och blev därför inte så nöjd, så det värmer!
- Ida / Taylorswiftfanfic.blogg.se
Den officiella Taylor Swift novell bloggen

2012-06-21 @ 18:51:27
URL: http://thegoldenrosee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0